تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2022-06-13
بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام برای افزایش نرخ تبدیل
راهاندازی تست A/B بهمعنای بازاریابی برای گروههای مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابیتان است. در نهایت، راهاندازی این مدل تست، به شما کمک میکند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک میشود. اما یکی از اشتباهات فاحش در بحث تبلیغات در اینستاگرام این است که یک محتوا، به عنوان تبلیغ، در بازههای زمانی مختلف نمایش داده شود. کسب و کارهایی هستند که باید هر از چندگاهی، تبلیغاتی را در اینستاگرام قرار دهند.
کسب و کارهایی هستند که عمده فعالیتشان از طریق وبسایت است و از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده میکنند. این کسب و کارها، زمانی که تبلیغاتی را در اینستاگرام قرار میدهند، سعی میکنند کاربر را به یکی از صفحات وبسایتشان که معمولاً یک لندینگ پیج است، هدایت کنند (در مورد لندینگ پیج بیشتر بدانید). شاید رایجترین روش تبلیغات در اینستاگرام را بتوان تبلیغات بنری دانست.
مصاحبه با افراد خاص را به اشتراک بگذارید
سعی میکنم در مقالهای جدا، بهطور کامل تبلیغات اسپانسری را بررسی کنم. اما چرا اینروزها، اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغات است و این همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک، تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار میدهند؟ پاسخ به این سوال چندان پیچیده نیست. اینستاگرام بهدلیل قابلیتهای فوقالعاده و تعداد کاربرانی که دارد، میتواند گزینهی بسیار مناسبی باشد. تقریباً بیش از ۳۵ میلیون ایرانی در اینستاگرام فعال هستند که این نشاندهنده اهمیت اینستاگرام و بحث اینستاگرام مارکتینگ است. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته میشود که شما برای دیدهشدن کسبوکار خود هزینه پرداخت میکنید. با استفاده از استراتژیهای مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، میتوانید این روش را بهطور موثر اجرا کنید.
برای مثال اگر 1000 نفر یک بنر تبلیغاتی را ببینند و فقط 100 نفر از آنها روی بنر کلیک کنند، نرخ کلیک این آگهی، 10 درصد خواهد بود (100 تقسیم بر 1000 و سپس ضربدر 100 درصد). برای افزودن سایت لینک به کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز وارد پنل خود شوید. اگرچه نرخ کلیک بالا نشانه خوبی برای موفقیت تبلیغات است، اما همیشه معیار قابل اعتمادی برای سنجش این موقعیت نیست. نرخ کلیک بالا بدون اینکه به نرخ تبدیل بالا منجر شود؛ مثل این است که کیف دلار خود را در طوفانی سهمگین باز گذاشتید. برگزاری مسابقات جذاب و چالشی یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام است.
در بخش دیگر کاپریلا که کاربرد تبلیغدهنده دارد، کسب و کارها میتوانند خود را معرفی کنند. چون این تبلیغات تنها به مخاطبان هدف نشان داده میشود، نرخ تبدیل آنها بالا است. بنابراین، این موارد باید با برند و نام شما در سایر شبکههای اجتماعی همخوانی داشته باشد. استفاده از کلمه کلیدی مرتبط به عنوان بخشی از نام، باعث میشود در جستوجوها راحتتر پیدا شوید. یکی از ویژگیهایی که در آینده نزدیک به احتمال زیاد رشد خواهد کرد، محصولات مبتنی بر اشتراکگذاری است. اینستاگرام به برندها این امکان را میدهد تا از طریق استراتژیهای تبلیغاتی خود، مشتریان جدید جذب کنند و از قدرت توصیههای دوستان بهرهبرداری کنند.
این نشان میدهد که اینستاگرام نه تنها یک شبکه اجتماعی بلکه یک بازار قدرتمند برای برندها و کسبوکارها محسوب میشود. دربارۀ هشتگهای پرطرفدار در صنعت خود تحقیق کنید و از هشتگهایی استفاده کنید که با بقیۀ کسبوکار شما مرتبط است تا شانس دیدهشدن توسط مخاطبان هدف خود را افزایش دهید. بهبود CTR میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا نرخ تبدیل را بهبود بخشد و درآمد بیشتری بهصورت آنلاین کسب کند. بنابراین، چگونه میتوانید CTR خود را افزایش دهید؟ در اینجا 10 نکته وجود دارد که هنگام تلاش برای بهبود CTR باید در نظر بگیرید.
کسبوکارها باید به طور مداوم الگوریتمهای اینستاگرام را تحلیل کرده و استراتژیهای خود را تطبیق دهند. از استفاده از Instagram Ads Manager و هدفگذاری دقیق گرفته تا آزمایش A/B و تحلیل دادهها، هر یک از این تکنیکها میتوانند به شما کمک کنند تا تبلیغات خود را بهینه کرده و نتایج بهتری کسب کنید. هدفگذاری درست نه تنها هزینههای تبلیغات شما را کاهش میدهد بلکه باعث میشود تبلیغات شما به افرادی نمایش داده شود که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند.
پس از انتخاب موفقترین خلاقهها، سعی کنید برای یافتن عوامل تاثیرگذار روی نرخ کلیک خود از تست A/B استفاده کنید. جملهبندی و نگارش، استفاده از نمادها و اعداد، رنگ طرح خلاقهی شما - این میتواند شامل چیزهایی باشد که حتی انتظارش را ندارید. تغییرات را پیادهسازی کنید، نتایج را آزمایش کنید و آزمایش خود را آنقدر ادامه دهید تا به چیزی که میخواهید برسید.
وقتی سعی دارید نرخ کلیک را در کانالهای مختلف دیجیتال مارکتینگ افزایش دهید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. اینکه چطور CTR را زیاد کنید به این بستگی دارد که نرخ کلیک استفاده شده در چه حوزهای از دیجیتال مارکتینگ را میخواهید افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیتر و متنهای تبلیغاتی، مقاله «کپی رایتینگ چیست؟» را بخوانید.
اگر نرخ کلیک یک صفحه از نتایج جستجو بیشتر باشد، گوگل این صفحه را مرتبطتر و باکیفیتتر تشخیص میدهد و رتبه آن را بهبود میبخشد. CTR عمدتاً در تبلیغات آنلاین (مانند Google Ads) و بازاریابی محتوایی به کار میرود. همچنین در موتورهای جستجو مثل گوگل، وقتی کاربری روی یکی از نتایج جستجو کلیک میکند، CTR آن نتیجه محاسبه میشود.
بررسی کنید
کسب و کارهایی که غذاها و محصولات خوراکی خود را به نمایش میگذارند، میتوانند از تبلیغات کلیکی در اینستاگرام بهرهمند شوند. این تبلیغات به شما اجازه میدهد تا غذاها و منوی رستوران خود را به مخاطبان نمایش دهید و جذب مشتریان جدید کنید. استراتژیهای بازاریابی شبکههای اجتماعی باید با اهداف کلی کسب و کار مرتبط و همراستا باشند. برای مثال هدف کسب و کار شما ممکن است ایجاد آگاهی از برند، افزایش فروش یا ترافیک وبسایت باشد. پس از تعیین اهداف به بررسی رقبا بپردازید و حساب کاربری اینستاگرام خود را به طور مجدد مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید به چه میزان به بازار هدف خود دست یافتهاید.
به اینصورت که معمولاً یک ویدیوی ۱ دقیقهای یا کمتر، به عنوان تبلیغ قرار داده میشود. بهطور کلی، ویدیوها اگر خوب طراحی شوند و از لحاظ بصری جذابیت بالایی داشته باشند، شانس دیدهشدنشان بیشتر است، چرا که بهطور معمول، توجه کاربران به ویدیو بیشتر از عکس است. نوع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارد که البته این تبلیغ به صورت مستقیم نیست و همه نمیتوانند آن را ببینند. در این روش، صاحبان پیجها با استفاده از اکانت اصلی یا اکانتهای دیگر، به ارسال خودکار پیام، به دایرکت کاربران از طریق رباتها اقدام میکنند. استفاده از این روش زیاد توصیه نمیشود، چرا که معمولاً اگر شخصی ببینید چنین پیام تبلیغی برای او دایرکت شده، احتمالاً آن اکانت را بلاک خواهد کرد. در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد.
این عبارات ساده اما قدرتمند میتوانند تأثیر زیادی در افزایش CTR داشته باشند. با استفاده از مزایده خودکار، فروشگاه مبلمان MADE.COM موفق به کاهش 80 درصدی هزینه هر کلیک شده و افزایش 400 درصدی تعداد کلیکها شد. شما حداکثر مقداری را که برای هر کار در هر کمپین پرداخت میکنید، تعیین میکنید. پیشفرضهای حداقلی نیز وجود دارند که به متناسب با فرمت تبلیغاتی و رقابت متغیر است، اما شما کنترل کاملی بر حداکثر پیشفرضها دارید. بعد از انتخاب هدف و مخاطب خود، شما میتوانید مکان نمایش تبلیغ را انتخاب کنید.
تبلیغات Reels نیز باید با اندازه Reels طبیعی، متناسب و تمام صفحه باشند، همچنین اضافه کردن موسیقی به آنها کمک میکند تا با Reels طبیعی هماهنگ باشند و به عنوان تبلیغ متمایز نشوند. به همین منظور میتوان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم متخصص در این حوزه، بهره برد. در نشریلا میتوانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید. همچنین میتوانید از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ مستقیم پیج اینستاگرام استفاده کنید.
هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است. در جدول زیر میتوانید اطلاعات دقیقتری درباره تعداد کاربران ماهانه، بازه سنی و کاربرد هر شبکه اجتماعی پیدا کنید تا بهترین پلتفرم را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید.
مشتریان ایدئال کسانی هستند که بیشترین ارزش را از آنچه کسبوکار شما ارائه میدهد به دست آورند. اگر با آنها خوب رفتار کنید، احتمالاً بارها و بارها برمیگردند؛ بنابراین شما میخواهید آنها را با تبلیغات خود هدف قرار دهید. برای مثال، اگر شما ۵ کلیک و ۱۰۰ نمایش داشته باشید، CTR شما %۵ خواهد بود. نرخ کلیک نشان میدهد که یک تبلیغ چقدر در جلب توجه کاربران موفق بوده است. هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، بهمعنای این است که تبلیغی بیشتر مورد علاقۀ کاربران بوده است. نرخ کلیک بالا نشانۀ خوبی است؛ زیرا کاربران، تبلیغات و لیستهای شما را مفید و مرتبط میدانند.
{نرخ کلیک چیست؟ 10 نکتۀ کاربردی برای بهبود آن
|}این یک اصل مشخص شده است که هر اندازه صفحه وب سایت شما کلیک بیشتری داشته باشد، برای موتورهای گوگل صفحه بهتر و دوستداشتنی تعریف میشوید و برای معرفی شما وقت بیشتری اختصاص میدهد. یادتان باشد اصول سئو را همیشه و همیشه رعایت کنید تا جایگاه بهتری در سرچ به شما اختصاص داده شود. در این مقاله، سعی کردیم به زبان ساده به شما بگوییم که CTR چیست و چطور میتوانید با افزایش آن، عملکرد بهتری در سئو و تبلیغات داشته باشید. پس چرا برای سئو مهم است؟ چون عملکرد شما را در صفحهٔ نتایج جستوجو نشان میدهد. برای مثال به گزارش هاباسپات، صنایع تولید و بهداشتی با میانگین نرخ ۹/۳۱ درصد بالاترین و صنایع مالی با میانگین ۶/۸۲ درصد کمترین نرخ کلیک را در ایمیل مارکتینگ دارند.
این کار به کاربران کمک میکند تا در میان پیشنهادات شما بگردند و حتی میتواند وضعیت دیده شدن وبسایت شما را در موتورهای جستجو بهتر کند. به یاد داشته باشید که برای مشتریان شما پیدا کردن محصول یا خدمتی خاص، از طریق کلیدواژه آسانتر است. جستجوی آنها را با پیشنهاد دقیقی که میخواهید ارائه دهید محدود کنید - این کار موجب صرفهجویی در وقت و هزینه هم برای شما و هم برای مشتریانتان میشود. اگرچه ممکن است این امر منجر به کاهش تعداد کل بازدیدها یا کلیکها شود- نرخ کلیک در حقیقت بالاتر میرود زیرا اکنون پیشنهادات شما با دقت بسیار بیشتری مورد هدف قرار خواهند گرفت.
با تبلیغ کلیکی میتوانید تبلیغات خود را بهطور دقیق به مخاطبان هدف مرتبط نمایش دهید. انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار و محصولات شما، به شما اجازه میدهد تا آگهیهایتان فقط برای افرادی نمایش داده شود که دنبال محصولات یا خدمات مشابه هستند. آگهینویسی موثر جهت جلب توجه کاربران و تشویق آنها به کلیک روی آگهی بسیار مهم است. آگهی باید مختصر، متقاعدکننده و بهصورتی طراحی شود که با مخاطبان هدف هماحساسی شود.
تحلیل نتایج پس از اجرای تبلیغ، از اساسیترین مراحل بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام است. این تحلیل به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف تبلیغات خود را شناسایی کرده و برای تبلیغات بعدی تصمیمات دقیقتری بگیرید. معیارهایی مانند نرخ کلیک، نرخ تبدیل و میزان تعامل مخاطبان باید بهطور دقیق پیگیری شوند تا تبلیغات شما به بهترین شکل بهینه شود. ارائه لینک در استوری، بهترین روش جذب ترافیک وبسایت به حساب میآید.به این ترتیب، کاربران با بالا کشیدن صفحه میتوانند وارد لینک مورد نظر شوند. یکی از مهمترین راههای افزایش تعامل اینستاگرام، لایک کردن فالوورهای رقبایتان است. به خصوص که اگر پیج مورد نظر دقیقاً در همان راستای فعالیت پیج شما است.
پست گذاشتن پشت سر هم و مکرر، فالوورهای شما را خسته خواهد کرد و نهایتا شما را آنفالو میکنند. تقریبا یک پست در هر روز کافی است و این پست شما باید در زمانی از روز باشد که مخاطبان شما اینستاگرام خود را چک میکنند (برای پیدا کردن این زمان باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید). برای این کار میتوانید از برنامههای برنامهریزی زمانی پستگذاری اینستاگرام (برنامههای scheduling) استفاده کنید. با استفاده از این برنامهها میتوانید تعداد زیادی پست از قبل طراحی کرده و مشخص کنید که هر پست در چه زمانی در فید اینستاگرام شما منتشر شود.
نوشتن یک توضیح کوتاه دربارهٔ صفحه موردنظر که البته جذاب هم باشد، باعث جلب توجه کاربر میشود. در تبلیغات هم CTR نقش مهمی دارد؛ چون نشان میدهد تبلیغ شما چقدر جذاب است، کانالی که برای تبلیغات انتخاب کردهاید، چقدر موثر بوده است و آیا تبلیغ به مخاطبی نمایش داده شده است که به شما نیاز دارد یا نه. ✔️ منظور از CTR ارگانیک، وقتی است که سایت شما بهشکل طبیعی (نه با تبلیغات در گوگل) در بین نتایج قرار بگیرید و کاربران روی آن کلیک کنند. چه در تبلیغات، چه در صفحهٔ نتایج، یکی از اهداف مهم شما، افزایش ترافیک است و این ترافیک وقتی اتفاق میافتد که مخاطب را ترغیب کنید تا روی تبلیغ یا لینک شما در صفحهٔ نتایج یا سایتها کلیک کند. نتایج جستجوی مرتبطترین کلیدواژههای خود را مطالعه کنید و بررسی کنید که کدام تبلیغها بهترین عملکردرا دارند یا از راهحلهای غیرمعمول جدید الهام بگیرید.
ایجاد یک فراخوان بهعملی (CTA) قوی میتواند تأثیر زیادی در نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) داشته باشد. در تبلیغات تصویری اینستاگرام، کسب و کارها از یک تصویر برای تبلیغ پیج اینستاگرام، برند، محصولات و خدمات خود استفاده میکنند. این تبلیغات برای کمپینهایی مناسب است که پیام را در قالب یک تصویر واحد منتقل میکنند. همچنین مانند سایر پستهای اینستاگرام، میتوانید کپشنی به این تصاویر اضافه کنید.
- احتمالاً شما نیز تبلیغاتی را در برخی از پیجها مشاهده کردهاید که بعضاً خوب طراحی و اجرا شده بودند و برخی نیز چندان جالب نبودند و خیلی زود از کنار آنها گذشتید.
- کسب و کارهایی هستند که هر از چندگاهی، کمپینهای تبلیغاتی را در اینستاگرام برگزار میکنند و معمولاً هزینه بالایی نیز برای آن پرداخت میکنند.
- مهم است که تعادلی بین میزان پیشنهادات و بودجه کلی کمپین برقرار کنید تا کمپین بهطور کامل و مؤثر اجرا شود. {
- با استفاده از مزایده خودکار، فروشگاه مبلمان MADE.COM موفق به کاهش 80 درصدی هزینه هر کلیک شده و افزایش 400 درصدی تعداد کلیکها شد. |}{
- بهجز این تست، در تبلیغات یکتانت هم میتوانید چند تبلیغ یکسان با عکس، متن، کالتواکشن و دکمههای مختلف بسازید و پربازدهترین آنها را برای انتشار دستچین کنید. |}{
- در تصویر زیر موقعیت هر کدام از این اهداف را در قیف بازاریابی و فروش مشاهده میکنید. |}
وقتی کاربر عبارتهای مورد نظر خود را در نتایج جستجو مشاهده میکند، احتمال کلیک بر روی لینک افزایش مییابد. برای شرکتهای فعال در زمینه ارائه دامنه، هاست و سرور، CTR یک شاخص کلیدی برای ارزیابی موفقیت تلاشهای بازاریابی آنلاین است. این شرکتها معمولاً از تبلیغات پولی، بازاریابی محتوایی و سئو برای جذب مشتریان جدید استفاده میکنند و CTR به آنها کمک میکند تا عملکرد این تلاشها را بسنجند. به یاد داشته باشید که تحلیل دادهها و رقابت با رقبا نیز برای موفقیت در تبلیغات بسیار اهمیت دارد. با تمرکز بر راهکارهای ارائه شده در این مقاله و تحقیقهای خود، بهترین استراتژیها را برای تبلیغات کلیکی خود انتخاب کنید و از این ابزار قدرتمند برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش خود بهرهبرداری کنید.
متن تبلیغ و فراخوان اقدام (CTA) یکی از مهمترین بخشهای هر تبلیغ بنری است که هدف آن هدایت مخاطب به انجام یک اقدام مشخص است. به دلیل زمان محدود مخاطب برای توجه به تبلیغات، استفاده از جملات کوتاه و ساده که پیام را به سرعت منتقل کند، ضروری است. همچنین، استفاده از تکنیک ایجاد حس فوریت در متن میتواند تأثیرگذاری تبلیغ را افزایش دهد و مخاطب را به اقدام سریع ترغیب کند. در نهایت، CTA باید واضح و مشخص باشد تا مخاطب دقیقاً بداند چه اقدامی باید انجام دهد. تصاویر مثبت و معنادار، مخاطب را به تبلیغ شما جذب کرده و حس اعتماد و ارتباط بهتری را ایجاد میکنند.
اینفلوئنسرها میتوانند به شما کمک کنند که رسیدن به مخاطبان جدید و افزایش اعتبار برند را تسریع کنید. اینفلوئنسرها از اعتبار و ارتباط نزدیک با فالوورهای خود بهره میبرند، بنابراین میتوانند پیام برند شما را به طور مؤثری منتقل کنند. تبلیغات فید به تبلیغاتی گفته میشود که در تغذیه یا فید اصلی اینستاگرام نمایش داده میشوند.
کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به شویراد می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت غیر مجاز و بدون رضایت ماست. به اشتراکگذاری گسترده ویدیوها، احتمال بازدید و مشاهده توسط مشتریان بالقوه را افزایش میدهد. استفاده از هشتگها سبب میشود پستهای اینستاگرامی شما قابل جستجو باشند و در نتیجه، افراد بیشتری پستهای شما را خواهند دید. پانزده ثانیهی اول ویدئوهایی که در IGTV به اشتراک میگذارید، در فید اینستاگرام شما به اشتراک گذاشته خواهند شد.
سرعت بارگذاری صفحات میتواند تأثیر زیادی بر تجربه کاربر و در نتیجه CTR داشته باشد. در ادامه سوالات متداول پیرامون تبلیغ پیج در اینستاگرام را بررسی میکنیم. هزینه تبلیغات اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد و هیچ قیمت متوسطی برای آن وجود ندارد.
اینجا